[O2] Tuleja silnika środkowa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ksmp
    Drive
    • 2008
    • 40

    [O2] Tuleja silnika środkowa

    Zamieszczone przez Biszczu
    wszystko pięknie ładnie, ale ten podłokietnik to zbrodnia
    100% się z tym zgadzam
  • alfee
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 2583

    #2
    [O2] Tuleja silnika środkowa

    Muszę wymienić tuleję środkową silnika (tą co jest pod spodem samochodu) i może ktoś kto już to robił podpowie jak się za to zabrać, żeby nie wykręcać całego wózka zawieszenia i nie było potrzeby ustawiania zbieżności.


    Chodzi o część numer 1K0199868 A (część górna) i 1K0199867 A (część dolna)

    Alfee
    Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
    Kawasaki ER5 :-)

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      bez tulei ściskającej o odpowiednich wymiarach nic nie zdziałasz. trzeba też wyjąć belkę
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • greg44
        L&K
        • 2011
        • 1198
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        No i zbieżności po tej operacji nie trzeba ustawiać.

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          fakt greg44,
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • alfee
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2583

            #6
            robekcool, greg44, A to nie jest do tej płyty przykręcona maglownica i wahacze?
            Alfee
            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
            Kawasaki ER5 :-)

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              magiel tak, wahacze nie.
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • McGan
                RS
                • 2010
                • 3573
                • Superb III (3V3)

                #8
                Najlepiej jest zdjąć tą płytę, wystarczy ją odkręcić i wyjąć, nic Ci na łeb nie spadnie Mógłbyś kombinować podnośnikiem do skrzyni to wyprasować i wprasować, ale to troszkę chory pomysł - najlepiej zdjąć.
                Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                Komentarz

                • alfee
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2583

                  #9
                  Zamieszczone przez robekcool
                  magiel tak, wahacze nie.
                  To po demontażu magla raczej zbieżność się należy.

                  McGan, Będę walczył. Dam znać co i jak.
                  Alfee
                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                  Kawasaki ER5 :-)

                  Komentarz

                  • robekcool
                    RS
                    • 2009
                    • 2041
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    alfee, nie kombinuj. kilka szt wymieniałem i jeszcze nie było potrzeby robić geometrii.
                    popsujesz tulejki bez ,,sprzęciku,, :idea:
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz

                    • greg44
                      L&K
                      • 2011
                      • 1198
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      No bez prasy i odpowiednich tulejek, które pchają nowe tuleje częścią zewnętrzną przy krawędzi, czyli nie gumę tylko plastikiem na której guma jest obsadzona to ciężko będzie wcisnąć. Tuleje ciężko siedzą, poza tym trzeba te tuleje ustawić względem siebie i względem otworu w sankach. Maglownica po zdemontowaniu sanek zostaje na swoim miejscu i nie jest demontowana, jeszcze się na czymś trzyma.

                      Komentarz

                      • alfee
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2583

                        #12
                        Nie taka wymiana straszna jak piszecie. Spokojnie dało się na zwykłym imadle stołowym wcisnąć tuleje. ALe dzięki waszym podpowiedziom uniknąłem popsucia tulejek
                        W każdym razie dzisiaj wymieniłem i teraz silnik nie telepie się jak dziki przy ruszaniu
                        Alfee
                        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                        Kawasaki ER5 :-)

                        Komentarz

                        Pracuję...